სასწავლო პროექტის გეგმა პორტფოლიო
სასწავლო თემის ავტორი
სახელი და გვარი
გრძელიშვილი ნინო
რაიონი
ჭიათურა
სკოლა
სოფელი მანდაეთი
ქალაქი
თემის
მონახაზი
თემის დასახელება
Stop
russia
თემის შინაარსი
ფაქტია,
რომ რუსეთის გეოპოლიტიკური მიზანი არის ყოფილ საბჭოთა რესპუბლიკებზე პოლიტიკური
და სამართლებრივი ზეწოლა, რათა ისინი აიძულოს შევიდნენ ახალ მოდერნიზებულ
იმპერიაში და დაუქვემდებაროს საკუთარ გავლენას.
მოსწავლეები
გაეცნობიან თუ რა ბერკეტებს იყენებს რუსეთი მსოფლიოში ჰეგემონობისათვის და რა
ზიანი მოუტანა თითოეულ ქვეყანას და
ზოგადად ,მსოფლიოს რუსეთის აგრესიამ. გაიხსენებენ თუ რა შედეგები მოჰყვა
გეორგიევსკის ტრაქტატს და შემდგომ უკვე, XXს-ში მის
70წლიან მმართველობას საქართველოში.ჯგუფურად შეისწავლიან აფხაზეთისა და ოსეთის
კონფლიქტებს და ასევე დღევანდელ მდგომარეობას უკრაინასა და მოლდოვაში.
საგანი
ისტორია
დონე/კლასი
8-9
განხორციელების დროის ჩარჩო
3 კვირა
თემის საფუძვლები
შინაარსობრივი სტანდარტები და ინდიკატორები
ისტ.VIII.1. მოსწავლეს შეუძლია
დააკავშიროს ფაქტები და მოვლენები შესაბამის ისტორიულ ეპოქებთან.
• ადგენს ცხრილს, რომელშიც
სახელმძღვანელოში არსებულ თემებთან
დაკავშირებულ მნიშვნელოვან ფაქტებსა და მოვლენებს ალაგებს ქრონოლოგიური
თანმიმდევრობით და მიაკუთვნებს მათ შესაბამის ეპოქებს.
ისტ.VIII.6. მოსწავლეს
შეუძლია შეისწავლოს კონფლიქტების
მიზეზები, განვითარება და შედეგები.
• კლასში სიმულაციური თამაშის დროს ცდილობს დიალოგის
მეშვეობით გამოძებნოს რომელიმე კონფლიქტის მოგვარების გზები;
ისტ.VIII.6.
მოსწავლეს შეუძლია შეისწავლოს
კონფლიქტების მიზეზები, განვითარება და
შედეგები.
• ინდივიდუალურად ან კლასში
ჯგუფური მუშაობისას ცხრილის საშუალებით აჯგუფებს სხვადასხვა ომის (კონფლიქტის)
დაწყების მიზეზებსა და საბაბს
• კლასში ჯგუფური მუშაობის დროს
ადგენს მისთვის ნაცნობი ომების სიას და აჯგუფებს მათ ცხრილის საშუალებით ხასიათისა
და მასშტაბის მიხედვით.
ისტ.IX.5. მოსწავლეს შეუძლია გაანალიზოს საგარეო და საშინაო ფაქტორების
გავლენა ქართული სახელმწიფოს წარმოშობასა და განვითარებაზე.
• აანალიზებს და ადარებს საგარეო
ფაქტორების გავლენას ქვეყნის შიდა კონფლიქტებზე;
მოსწავლეების ამოცანები/სწავლის შედეგები
მოსწავლეები:
- დაუკავშირებენ ერთმანეთს ისტორიულ ფაქტებსა
და მოვლენებს და მოახდენენ
ეპოქაში თანხვედრას.
- შეადგენენ ცხრილს, რომლის მიხედვითაც
ქრონოლოგიური თანმიმდევრობით ერთმანეთს დაუკავშირებენ იმ მოვლენებს,
რომლებიც რუსეთის აგრესიის შედეგად გავლენას ახდენენ სახელმწიფოს პოლიტიკურ
და საზოგადოებრივ ცხოვრებაზე.
- შეისწავლიან და შეაფასებენ წარმოქმნილი
კონფლიქტებეის წარმოშობის მიზეზებსა და შედეგებს.
- სიმულაციური თამაშის დროს შეეცდებიან
დიალოგის მეშვეობით გამოძებნონ კონფლიქტის მოგვარების გზები, შეთავაზებენ
ერთმანეთს თავიანთ ალტერნატიულ იდეებს.
- ჯგუფური მუშაობის დროს შეადგენენ მათთვის
ნაცნობი კონფლიქტების სიას და
დააჯგუფებენ მათ ცხრილის საშუალებით ხასიათისა და მასშტაბების
მიხედვით.
მიმართულების მიმცემი საკვანძო შეკითხვები
ზოგადი კითხვა
რა არის საჭირო მსოფლიოს შესაცვლელად?
თემატური კითხვები
როგორ იწყება
ომები და საჭიროა თუ არა მათი პრევენცია?
რა ადგილი
უკავია რუსეთს თანამედროვე ეპოქაში?
შინაარსობრივი კითხვები
რა ინტერესი
აქვს რუსეთს?
რამდენად
განსხვავებულია ჩვენი ცხოვრება 2008წლის აგვისტოს ომის შემდეგ?
რას გავაკეთებთ
ჩვენ თითოეული კონფლიქტის მოსაგვარებლად?
შეფასების გეგმა
პროექტის დაწყებამდე მოსწავლეებს წარვუდგენ პროექტის რუბრიკას.რომელიც მკაფიო კრიტერიუმებს ეფუძნება. მუშაობის დაწყებამდე უნდა განვსაზღვრო მათი საბაზისო ცოდნა აღნიშნულ საკითხთან დაკავშირებით, მოვახდენ გონებრივ იერიშს კითხვების დასმით.
პროექზე მუშაობის დროს სისტემატურად ვახდენ დაკვირვებას მოსწავლეთა ჩართულობას, ვხვდები ინდივიდუალურად თუ ჯგუფურად, ვეხმარები მათ, რათა გახდნენ თავდაჯერებულნი და დამოუკიდებელნი. შეხვედრების დროს, რომლის დროსაც ხდება ინფორმაციის წარმოდგენა მოსწავლეების მხროდან, მე ვპასუხობ მათ კითხვებს, ვაძლევ სწორ მიმართულებას, ვუწევ დახმარებას ახალი მიზნების ჩამოყალიბების პროცესში და განვუმარტავ უკუკავშირის მიცემის მეთოდებს. თითოეულ ჯგუფურ შეხვედრაზე ჯგუფებისგან ვითხოვ, რომ გააკეთონ რეფლექსია, რის შემდეგ უკვე ეცოდინებათ, რა გააკეთეს/ისწავლეს და რა დარჩათ გასაკეთებელი/შესასწავლი. რომ უფრო ნათლად წარმოაჩინონ საკვლევი თემის მიმართულებები. ვურჩევ, რომ გააკეთონ ცხრილი( მაგ: იმ ქვეყნების შესახებ, სადაც განხორციელდა რუსეთის აგრესია) ,შექმნან დღიური და გამართონ დისკუსია.
პროექტის ბოლოს მოსწავლეები მოაწყობენ შემაჯამებელ შეხვედრას და მოემზადებიან პრეზენტაციისათვის.
პროექტის მიმდინარეობის დროს გამოვიყენებ განმავითარებელ შეფასებას, პროექტის ბოლოს კი-განმსაზღვრელს.
პროექტზე მუშაობის დროს, მე როგორც მასწავლებელი, ვუწევ მოსწავლეებს მონიტორინგს, ვეხმარები წარუმატებლობის შემთხვევაში მათ აღმოფხვრაში და ვაწვდი საინფორმაციო წყაროებს.
პროექტზე
მუშაობის დაწყებამდე
მოსწავლეები
მუშაობენ პროექტებზე და ასრულებენ დავალებებს
პროექტზე მუშაობის დასრულების შემდეგ
გონებრივი იერიში
დაფიქრდი-დააწყვილე-გაუზიარე
ვიცი-მინდა ვიცოდე-ვისწავლე
არასტრუქტურირებული გამოკითხვა
თვალსაჩინოდ
დაწერილი საკითხი
ჩარტზე
გეზის მიმცემი კითხვები
ფორმა შეჯამებებისა და
კითხვების ჩასაწერად
დაწერილი დაფაზე
კითხვები
ჯგუფებზე დაკვირვება
კაპი-ს მეთოდი
თანატოლთა უკუკავშირი
ჩეკლისტები
კითხვები
რეფლესიები
თვალსაჩინოდ დაწერილი დაფაზე
პროდუქტები
შესრულებები
პრეზენტაციები
რუბრიკები და ქულების მინიჭების ფორმები
რუბრიკები და ქულების მინიჭების
გზამკვლევები
დამაჯერებელი შეთავაზება, შთამაგონებელი გამოსვლა, დებატები,
ინფორმაციული ლექცია, კვლევის ანალიზი და დასკვნები, ცნობები (ახალი ამბები)
შეფასების/შეფასების ინსტრუმენტების მოკლე მონახაზი
მიმდინარე შეფასების
ფორმები ზოგადად
დაკვირვება
კომენტარიჩართულობის
ხარისხი
ინიციატივა
და დამოუკიდებელი მუშაობა
პროგრესი
თვითმენეჯმეტი
უკუკავშირი
თვითშეფასება
პროდუქტიულობა
პროექტის
ყოველი ეტაპი დასახულ ვადაში ან წინსწრებით არის შესრულებული და
სხვა.
სხვა საკითხები
საბაზისო
უნარ-ჩვევები
საინფორმაციო სივცეში ორიენტაციის უნარი.
ისტორიული ეპოქის განცდა .
პრეზენტაციის უნარი.
კომუნიკაციისა და თანამშრომლობის უნარი.
კონკრეტულ დავალებაზე კონცენტრაციის უნარი.
პროექტზე თანმიმდევრული მუშაობის უნარი.
კვლევის უნარი.
სასწავლო
პროცედურები
პროექტის დაწყებამდე 3-4 კვირით ადრე დავუკავშირდები სკოლის ადმინისტრაციას, მოსწავლეთა მშობლებს, საზოგადოების სხვა წევრებს და მივაწვდი მათ პროექტის შესახებ ინფორმაციას. დავურიგებ ბუკლეტებს ,სადაც საუბარია პროექტის „stop russia”-ს შესახებ და ზოგადად პროექტებით სწავლების უდიდეს მნიშვნელობაზე.
ვფიქრობ ეს ნაბიჯი ჩემს მოსწავლეებს აუმაღლებს მოტივაციას, რადგან მათ ექნებათ მხარდაჭერის იმედი საზოგადოების მხრიდან.
საპროექტო კვლევის დაწყებამდე ვახდენ მოსწავლეთა საბაზისო ცოდნის შემოწმება-გამყარებას.გავიხსენებთ წინარე ცოდნას და შევამოწმებ, თუ რა იციან მოსწავლეებმა საკვლევ თემასთან დაკავშირებით.მათ უკვე შესწავლილი აქვთ ის საკითხები, რომელიც თითოეულ ჯგუფს პროექტის კვლევისას გამოადგებათ.
პროექტის მიმდინარეობის დროს სავარაუდოდ გამოვიყენებ მოსწავლეებთან მუშაობის შემდეგ ფორმას: ჯგუფურს, მთელ კლასთან, ინდივიდუალურს და წყვილებში მუშაობას.აქვე გავითვალისწინებ პროექტში მონაწილე თითოეული მოსწავლის ინდივიდიალურ შესაძლებლობებს. დაფაზე
მოსწავლეებისათვის თვალსაჩინოდ გავაკეთებთ კაპის მეთოდს.და გაიმართება დისკუსია
დასმულ შეკითხვაზე. ჯგუფები გამართავენ დისკუსიას იმის შესახებ, თუ რა არის კონფლიქტი და როგორ უნდა გადაიჭრას იგი? რა არის კონფლიქტის წარმოშობის , განვითარების მიზეზები. თუ რა არის კონფლიქტის გამომწვევი მიზეზი და როგორ უნდა მოხდეს მისი დარეგულირება. გამოვიყენებ შემდეგ მეთოდს „დაფიქრდი-დააწყვილე-გაუზიარე“ და გავმართავ მინი დისკუსიას ამ საკითხის გარშემო. ამ დავალების შესასრულებლად მათ დაეხმარებათ გეზის მიმცემი კითხვები.აგრეთვე მოსწავლეებს მივცემ ინსტრუქციას, თუ როგორ უნდა იმუშაონ მათ ზოგად, თემატურ და შინაარსობრივ კითხვებზე.
გამოვიყევნებთ ინტერაქტიულ მეთოდს- ვიცი,მინდა ვიცოდე,ვისწავლე. მოსწავლეებს ვთხოვ, შეავსონ ჯერჯერობით მისი მხოლოდ ორი გრაფა: ვიცი, მინდა ვიცოდე,ხოლო რაც შეეხება მესამე გრაფას -ვისწავლე, მას პროექტის დასრულების შემდეგ შევავსებთ.
მოსწავლეებს ვუხსნი, რომ დღეს აქტუალურად დგას მსოფლიოს წინაშე რუსეთის აგრესიის შესახებ. მათ თანამედროვე პრობლემის გამოსაკვეთად და რეალური გადაწყვეტილების მისაღებად უნდა გამოიკვლიონ ისტორიული პროცესები შემდეგი მიმართულებებით (ამ მიმართულებებს ერთად ვაყალიბებთ).მათ ვუხსნი რომ უნდა იმუშავონ ჯგუფებში. მიმართულებები კი ასეთია;
პირველი ჯგუფი –როდის დაიწყო კონფლიქტი რუსეთ–საქართველოს შორის და რა მდგომარეობაა დღეს?
მეორე ჯგუფი –შეაგროვონ ინფორმაცია კიდევ რომელი ქვეყნებია რუსეთის აგრესიის მსხვერპლი.
მესამე ჯგუფი –წარმოადგინომ პრეზენტაცია.
მეოთხე ჯგუფი – მოიფიქრონ და ჩამოაყალიბონ ალტერნატიული გზები, რომლებსაც პრობლემის დაძლევაში ხედავენ.
შემდეგ ვქმნით ჯგუფებს, ვანაწილებთ დავალებებს. ჯგუფებს ვურიგებ ჯგუფში მუშაობის რუბრიკას, პრეზენტაციისა და პროექტის შეფასების რუბრიკას. ყურადღებას ვამახვილებ იმ მოლოდინებზე, რაც მათ კვლევას უნდა მოჰყვეს შედეგად.
პროექტის დაწყებამდე მოსწავლეებს წარვუდგენ პროექტის რუბრიკას.რომელიც მკაფიო კრიტერიუმებს ეფუძნება. მუშაობის დაწყებამდე უნდა განვსაზღვრო მათი საბაზისო ცოდნა აღნიშნულ საკითხთან დაკავშირებით, მოვახდენ გონებრივ იერიშს კითხვების დასმით.
პროექტზე მუშაობის დროს სისტემატურად ვახდენ დაკვირვებას მოსწავლეთა ჩართულობაზე, ვხვდები ინდივიდუალურად თუ ჯგუფურად, ვეხმარები მათ, რათა გახდნენ თავდაჯერებულნი და დამოუკიდებელნი. შეხვედრების დროს, რომლის დროსაც ხდება ინფორმაციის წარმოდგენა მოსწავლეების მხროდან, მე ვპასუხობ მათ კითხვებს, ვაძლევ სწორ მიმართულებას, ვუწევ დახმარებას ახალი მიზნების ჩამოყალიბების პროცესში და განვუმარტავ უკუკავშირის მიცემის მეთოდებს.
მოსწავლეებს ვთხოვ ჯგუფური დისკუსიისას შეხვედრების დროს თანაკლასელებს თავიანთი კვლევის შედეგები გაუზიარონ , შემდეგ კი ინდივიდუალური კვლევის შედეგები გააერთიანონ.
საბოლოო ნამუშევრების წარმოდგენის შემდეგ
მოსწავლეებს ვხელმძღვანელობ პრეზენტაციის ორგანიზების და მომზადების პროცესში
, თითოეულ ჯგუფს ეძლევა გონივრული დრო
კვლევის შედეგების წარმოსადგენად აუდიტორიის წინაშე
შემდეგ ყველა ჯგუფს ვთხოვ, რომ შეავსონ ვიცი,მინდა
ვიცოდე, ვისწავლე-ს მესამე გრაფა. შემდეგ წარვმართვთ მცირე დისკუსიას იმ
კითხვებზე, რომელიც ცალკეული ჯგუფების მიერ წარმოდგენილმა კვლევებმა წარმოშვა.
ვაჯამებთ
კლასის მიერ გაწეულ მუშაობას. კიდევ ერთხელ ვუბრუნდებით მიზანს,ზოგად, თემატურ თუ შინაარსობრივ
კითხვებს და ვაანალიზებთ კვლევის შედეგს.
ბოლოს ვახდენ
განმსაზღვრელ შეფასებას იმ რუბრიკებზე დაყრდნობით, რომლებიც ჯგუფებს დავურიგე პროექტის დაწყებამდე.
დიფერენცირებული სწავლება
სპეციალური საჭიროებები
დავურიგოთ რუბრიკები ინდივუდუალურად
დავეხმაროთ მონაცემების ორგანიზებაში
ნება დავრთოთ აირჩიონ პროექტზე მუშაობის მეთოდი
გავმართოთ მათთან დამატებითი
შეხვედრა ინდივიდუალურად.
არაინგლისურენოვანი
მოსწავლეები (მოსწავლეები, რომლებისთვის სწავლების
ენა არ არის მშობლიური)
მაღალი აკადემიური მოსწრების მოსწავლეები
მივცეთ დავალება, რომ სიღრმისეულად წარმოადგინონ საკითხი-რთული
პრობლემებიდან მიაგნონ გამოსავალი
განვავრცოთ კვლევითი კომპონენტები მათი ინტერესების გაღრამვების
მიზნით.
სასწავლო თემისთვის საჭირო მასალები
სასწავლო თემის ავტორი
|
||
სახელი და გვარი
|
გრძელიშვილი ნინო
|
|
რაიონი
|
ჭიათურა
|
|
სკოლა
|
სოფელი მანდაეთი
|
|
ქალაქი
|
||
თემის
მონახაზი
|
||
თემის დასახელება
|
||
Stop
russia
|
||
თემის შინაარსი
|
||
ფაქტია,
რომ რუსეთის გეოპოლიტიკური მიზანი არის ყოფილ საბჭოთა რესპუბლიკებზე პოლიტიკური
და სამართლებრივი ზეწოლა, რათა ისინი აიძულოს შევიდნენ ახალ მოდერნიზებულ
იმპერიაში და დაუქვემდებაროს საკუთარ გავლენას.
მოსწავლეები
გაეცნობიან თუ რა ბერკეტებს იყენებს რუსეთი მსოფლიოში ჰეგემონობისათვის და რა
ზიანი მოუტანა თითოეულ ქვეყანას და
ზოგადად ,მსოფლიოს რუსეთის აგრესიამ. გაიხსენებენ თუ რა შედეგები მოჰყვა
გეორგიევსკის ტრაქტატს და შემდგომ უკვე, XXს-ში მის
70წლიან მმართველობას საქართველოში.ჯგუფურად შეისწავლიან აფხაზეთისა და ოსეთის
კონფლიქტებს და ასევე დღევანდელ მდგომარეობას უკრაინასა და მოლდოვაში.
|
||
საგანი
|
||
ისტორია
|
||
დონე/კლასი
|
||
8-9
|
||
განხორციელების დროის ჩარჩო
|
||
3 კვირა
|
||
თემის საფუძვლები
|
||
შინაარსობრივი სტანდარტები და ინდიკატორები
|
||
ისტ.VIII.1. მოსწავლეს შეუძლია
დააკავშიროს ფაქტები და მოვლენები შესაბამის ისტორიულ ეპოქებთან.
• ადგენს ცხრილს, რომელშიც
სახელმძღვანელოში არსებულ თემებთან
დაკავშირებულ მნიშვნელოვან ფაქტებსა და მოვლენებს ალაგებს ქრონოლოგიური
თანმიმდევრობით და მიაკუთვნებს მათ შესაბამის ეპოქებს.
ისტ.VIII.6. მოსწავლეს
შეუძლია შეისწავლოს კონფლიქტების
მიზეზები, განვითარება და შედეგები.
• კლასში სიმულაციური თამაშის დროს ცდილობს დიალოგის
მეშვეობით გამოძებნოს რომელიმე კონფლიქტის მოგვარების გზები;
ისტ.VIII.6.
მოსწავლეს შეუძლია შეისწავლოს
კონფლიქტების მიზეზები, განვითარება და
შედეგები.
• ინდივიდუალურად ან კლასში
ჯგუფური მუშაობისას ცხრილის საშუალებით აჯგუფებს სხვადასხვა ომის (კონფლიქტის)
დაწყების მიზეზებსა და საბაბს
• კლასში ჯგუფური მუშაობის დროს
ადგენს მისთვის ნაცნობი ომების სიას და აჯგუფებს მათ ცხრილის საშუალებით ხასიათისა
და მასშტაბის მიხედვით.
ისტ.IX.5. მოსწავლეს შეუძლია გაანალიზოს საგარეო და საშინაო ფაქტორების
გავლენა ქართული სახელმწიფოს წარმოშობასა და განვითარებაზე.
• აანალიზებს და ადარებს საგარეო
ფაქტორების გავლენას ქვეყნის შიდა კონფლიქტებზე;
|
||
მოსწავლეების ამოცანები/სწავლის შედეგები
|
||
მოსწავლეები:
|
||
მიმართულების მიმცემი საკვანძო შეკითხვები
|
||
ზოგადი კითხვა
|
რა არის საჭირო მსოფლიოს შესაცვლელად?
|
|
თემატური კითხვები
|
როგორ იწყება
ომები და საჭიროა თუ არა მათი პრევენცია?
რა ადგილი
უკავია რუსეთს თანამედროვე ეპოქაში?
|
|
შინაარსობრივი კითხვები
|
რა ინტერესი
აქვს რუსეთს?
რამდენად
განსხვავებულია ჩვენი ცხოვრება 2008წლის აგვისტოს ომის შემდეგ?
რას გავაკეთებთ
ჩვენ თითოეული კონფლიქტის მოსაგვარებლად?
|
|
შეფასების გეგმა
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
პროექტის დაწყებამდე მოსწავლეებს წარვუდგენ პროექტის რუბრიკას.რომელიც მკაფიო კრიტერიუმებს ეფუძნება. მუშაობის დაწყებამდე უნდა განვსაზღვრო მათი საბაზისო ცოდნა აღნიშნულ საკითხთან დაკავშირებით, მოვახდენ გონებრივ იერიშს კითხვების დასმით.
პროექზე მუშაობის დროს სისტემატურად ვახდენ დაკვირვებას მოსწავლეთა ჩართულობას, ვხვდები ინდივიდუალურად თუ ჯგუფურად, ვეხმარები მათ, რათა გახდნენ თავდაჯერებულნი და დამოუკიდებელნი. შეხვედრების დროს, რომლის დროსაც ხდება ინფორმაციის წარმოდგენა მოსწავლეების მხროდან, მე ვპასუხობ მათ კითხვებს, ვაძლევ სწორ მიმართულებას, ვუწევ დახმარებას ახალი მიზნების ჩამოყალიბების პროცესში და განვუმარტავ უკუკავშირის მიცემის მეთოდებს. თითოეულ ჯგუფურ შეხვედრაზე ჯგუფებისგან ვითხოვ, რომ გააკეთონ რეფლექსია, რის შემდეგ უკვე ეცოდინებათ, რა გააკეთეს/ისწავლეს და რა დარჩათ გასაკეთებელი/შესასწავლი. რომ უფრო ნათლად წარმოაჩინონ საკვლევი თემის მიმართულებები. ვურჩევ, რომ გააკეთონ ცხრილი( მაგ: იმ ქვეყნების შესახებ, სადაც განხორციელდა რუსეთის აგრესია) ,შექმნან დღიური და გამართონ დისკუსია.
პროექტის ბოლოს მოსწავლეები მოაწყობენ შემაჯამებელ შეხვედრას და მოემზადებიან პრეზენტაციისათვის.
პროექტის მიმდინარეობის დროს გამოვიყენებ განმავითარებელ შეფასებას, პროექტის ბოლოს კი-განმსაზღვრელს.
პროექტზე მუშაობის დროს, მე როგორც მასწავლებელი, ვუწევ მოსწავლეებს მონიტორინგს, ვეხმარები წარუმატებლობის შემთხვევაში მათ აღმოფხვრაში და ვაწვდი საინფორმაციო წყაროებს.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
შეფასების/შეფასების ინსტრუმენტების მოკლე მონახაზი
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
მიმდინარე შეფასების
ფორმები ზოგადად
დაკვირვება
კომენტარიჩართულობის
ხარისხი
ინიციატივა
და დამოუკიდებელი მუშაობა
პროგრესი
თვითმენეჯმეტი
უკუკავშირი
თვითშეფასება
პროდუქტიულობა
პროექტის
ყოველი ეტაპი დასახულ ვადაში ან წინსწრებით არის შესრულებული და
სხვა.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
სხვა საკითხები
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
საბაზისო
უნარ-ჩვევები
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
საინფორმაციო სივცეში ორიენტაციის უნარი.
ისტორიული ეპოქის განცდა .
პრეზენტაციის უნარი.
კომუნიკაციისა და თანამშრომლობის უნარი.
კონკრეტულ დავალებაზე კონცენტრაციის უნარი.
პროექტზე თანმიმდევრული მუშაობის უნარი.
კვლევის უნარი.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
სასწავლო
პროცედურები
პროექტის დაწყებამდე 3-4 კვირით ადრე დავუკავშირდები სკოლის ადმინისტრაციას, მოსწავლეთა მშობლებს, საზოგადოების სხვა წევრებს და მივაწვდი მათ პროექტის შესახებ ინფორმაციას. დავურიგებ ბუკლეტებს ,სადაც საუბარია პროექტის „stop russia”-ს შესახებ და ზოგადად პროექტებით სწავლების უდიდეს მნიშვნელობაზე.
ვფიქრობ ეს ნაბიჯი ჩემს მოსწავლეებს აუმაღლებს მოტივაციას, რადგან მათ ექნებათ მხარდაჭერის იმედი საზოგადოების მხრიდან.
საპროექტო კვლევის დაწყებამდე ვახდენ მოსწავლეთა საბაზისო ცოდნის შემოწმება-გამყარებას.გავიხსენებთ წინარე ცოდნას და შევამოწმებ, თუ რა იციან მოსწავლეებმა საკვლევ თემასთან დაკავშირებით.მათ უკვე შესწავლილი აქვთ ის საკითხები, რომელიც თითოეულ ჯგუფს პროექტის კვლევისას გამოადგებათ.
პროექტის მიმდინარეობის დროს სავარაუდოდ გამოვიყენებ მოსწავლეებთან მუშაობის შემდეგ ფორმას: ჯგუფურს, მთელ კლასთან, ინდივიდუალურს და წყვილებში მუშაობას.აქვე გავითვალისწინებ პროექტში მონაწილე თითოეული მოსწავლის ინდივიდიალურ შესაძლებლობებს. დაფაზე
მოსწავლეებისათვის თვალსაჩინოდ გავაკეთებთ კაპის მეთოდს.და გაიმართება დისკუსია
დასმულ შეკითხვაზე. ჯგუფები გამართავენ დისკუსიას იმის შესახებ, თუ რა არის კონფლიქტი და როგორ უნდა გადაიჭრას იგი? რა არის კონფლიქტის წარმოშობის , განვითარების მიზეზები. თუ რა არის კონფლიქტის გამომწვევი მიზეზი და როგორ უნდა მოხდეს მისი დარეგულირება. გამოვიყენებ შემდეგ მეთოდს „დაფიქრდი-დააწყვილე-გაუზიარე“ და გავმართავ მინი დისკუსიას ამ საკითხის გარშემო. ამ დავალების შესასრულებლად მათ დაეხმარებათ გეზის მიმცემი კითხვები.აგრეთვე მოსწავლეებს მივცემ ინსტრუქციას, თუ როგორ უნდა იმუშაონ მათ ზოგად, თემატურ და შინაარსობრივ კითხვებზე.
გამოვიყევნებთ ინტერაქტიულ მეთოდს- ვიცი,მინდა ვიცოდე,ვისწავლე. მოსწავლეებს ვთხოვ, შეავსონ ჯერჯერობით მისი მხოლოდ ორი გრაფა: ვიცი, მინდა ვიცოდე,ხოლო რაც შეეხება მესამე გრაფას -ვისწავლე, მას პროექტის დასრულების შემდეგ შევავსებთ.
მოსწავლეებს ვუხსნი, რომ დღეს აქტუალურად დგას მსოფლიოს წინაშე რუსეთის აგრესიის შესახებ. მათ თანამედროვე პრობლემის გამოსაკვეთად და რეალური გადაწყვეტილების მისაღებად უნდა გამოიკვლიონ ისტორიული პროცესები შემდეგი მიმართულებებით (ამ მიმართულებებს ერთად ვაყალიბებთ).მათ ვუხსნი რომ უნდა იმუშავონ ჯგუფებში. მიმართულებები კი ასეთია;
პირველი ჯგუფი –როდის დაიწყო კონფლიქტი რუსეთ–საქართველოს შორის და რა მდგომარეობაა დღეს?
მეორე ჯგუფი –შეაგროვონ ინფორმაცია კიდევ რომელი ქვეყნებია რუსეთის აგრესიის მსხვერპლი.
მესამე ჯგუფი –წარმოადგინომ პრეზენტაცია.
მეოთხე ჯგუფი – მოიფიქრონ და ჩამოაყალიბონ ალტერნატიული გზები, რომლებსაც პრობლემის დაძლევაში ხედავენ.
შემდეგ ვქმნით ჯგუფებს, ვანაწილებთ დავალებებს. ჯგუფებს ვურიგებ ჯგუფში მუშაობის რუბრიკას, პრეზენტაციისა და პროექტის შეფასების რუბრიკას. ყურადღებას ვამახვილებ იმ მოლოდინებზე, რაც მათ კვლევას უნდა მოჰყვეს შედეგად.
პროექტის დაწყებამდე მოსწავლეებს წარვუდგენ პროექტის რუბრიკას.რომელიც მკაფიო კრიტერიუმებს ეფუძნება. მუშაობის დაწყებამდე უნდა განვსაზღვრო მათი საბაზისო ცოდნა აღნიშნულ საკითხთან დაკავშირებით, მოვახდენ გონებრივ იერიშს კითხვების დასმით.
პროექტზე მუშაობის დროს სისტემატურად ვახდენ დაკვირვებას მოსწავლეთა ჩართულობაზე, ვხვდები ინდივიდუალურად თუ ჯგუფურად, ვეხმარები მათ, რათა გახდნენ თავდაჯერებულნი და დამოუკიდებელნი. შეხვედრების დროს, რომლის დროსაც ხდება ინფორმაციის წარმოდგენა მოსწავლეების მხროდან, მე ვპასუხობ მათ კითხვებს, ვაძლევ სწორ მიმართულებას, ვუწევ დახმარებას ახალი მიზნების ჩამოყალიბების პროცესში და განვუმარტავ უკუკავშირის მიცემის მეთოდებს.
მოსწავლეებს ვთხოვ ჯგუფური დისკუსიისას შეხვედრების დროს თანაკლასელებს თავიანთი კვლევის შედეგები გაუზიარონ , შემდეგ კი ინდივიდუალური კვლევის შედეგები გააერთიანონ.
საბოლოო ნამუშევრების წარმოდგენის შემდეგ
მოსწავლეებს ვხელმძღვანელობ პრეზენტაციის ორგანიზების და მომზადების პროცესში
, თითოეულ ჯგუფს ეძლევა გონივრული დრო
კვლევის შედეგების წარმოსადგენად აუდიტორიის წინაშე
შემდეგ ყველა ჯგუფს ვთხოვ, რომ შეავსონ ვიცი,მინდა
ვიცოდე, ვისწავლე-ს მესამე გრაფა. შემდეგ წარვმართვთ მცირე დისკუსიას იმ
კითხვებზე, რომელიც ცალკეული ჯგუფების მიერ წარმოდგენილმა კვლევებმა წარმოშვა.
ვაჯამებთ
კლასის მიერ გაწეულ მუშაობას. კიდევ ერთხელ ვუბრუნდებით მიზანს,ზოგად, თემატურ თუ შინაარსობრივ
კითხვებს და ვაანალიზებთ კვლევის შედეგს.
ბოლოს ვახდენ
განმსაზღვრელ შეფასებას იმ რუბრიკებზე დაყრდნობით, რომლებიც ჯგუფებს დავურიგე პროექტის დაწყებამდე.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
დიფერენცირებული სწავლება
|
||
სპეციალური საჭიროებები
|
დავურიგოთ რუბრიკები ინდივუდუალურად
დავეხმაროთ მონაცემების ორგანიზებაში
ნება დავრთოთ აირჩიონ პროექტზე მუშაობის მეთოდი
გავმართოთ მათთან დამატებითი
შეხვედრა ინდივიდუალურად.
|
|
არაინგლისურენოვანი
მოსწავლეები (მოსწავლეები, რომლებისთვის სწავლების
ენა არ არის მშობლიური)
|
||
მაღალი აკადემიური მოსწრების მოსწავლეები
|
მივცეთ დავალება, რომ სიღრმისეულად წარმოადგინონ საკითხი-რთული
პრობლემებიდან მიაგნონ გამოსავალი
განვავრცოთ კვლევითი კომპონენტები მათი ინტერესების გაღრამვების
მიზნით.
|
|
სასწავლო თემისთვის საჭირო მასალები
|
ტექნოლოგია – ტექნიკა (მონიშნეთ პროექტისათვის საჭირო
ტექნოლოგიური უზრუნველყოფა)
ფოტოკამერა
კომპიუტერი
(ები)
ციფრული კამერა
DVD ფლეიერი
ინტერნეტკავშირი
ლაზერული დისკი
საბეჭდი მანქანა/პრინტერი
პროექტორი
სკანერი
ტელევიზორი
VCR, ვიდეო
ვიდეოკამერა
ვიდეო საკონფერენციო აღჭურვილობა.
ტექნოლოგია – პროგრამული უზრუნველყოფა (მონიშნეთ პროექტის ფარგლებში გამოყენებული პროგრამა/პროგრამები )
მონაცემთა ბაზა/ცხრილები
საგამომცემლო პროგრამები
ელფოსტის პროგრამა
ენციკლოპედია კომპაქტდისკზე
ფოტო/სურათების დამუშავება
ინტერნეტძიება
მულტიმედია
ვებგვერდის შექმნა
ვორდის პროგრამა
ბეჭდვითი მასალები
სახელმძღვანელო,ქართული
ენციკლოპედია.
ინვენტარი/მასალები
ინტერნეტრესურსები
www.google.ge
www.vikipedia.ge
სხვა რესურსები
საველე ვიზიტები, ექსპერიმენტები, მოწვეული
სტუმრები, მენტორები, მოსწავლეები სხვა ჯგუფებიდან, ადგილობრივი
თემის/საზოგადოების წარმომადგენლები, მშობლები და ა.შ.
ფოტოკამერა
კომპიუტერი
(ები)
ციფრული კამერა
DVD ფლეიერი
ინტერნეტკავშირი
|
ლაზერული დისკი
საბეჭდი მანქანა/პრინტერი
პროექტორი
სკანერი
ტელევიზორი
|
VCR, ვიდეო
ვიდეოკამერა
ვიდეო საკონფერენციო აღჭურვილობა.
|
ტექნოლოგია – პროგრამული უზრუნველყოფა (მონიშნეთ პროექტის ფარგლებში გამოყენებული პროგრამა/პროგრამები )
|
||
მონაცემთა ბაზა/ცხრილები
საგამომცემლო პროგრამები
ელფოსტის პროგრამა
ენციკლოპედია კომპაქტდისკზე
|
ფოტო/სურათების დამუშავება
ინტერნეტძიება
მულტიმედია
|
ვებგვერდის შექმნა
ვორდის პროგრამა
|
ბეჭდვითი მასალები
|
სახელმძღვანელო,ქართული
ენციკლოპედია.
|
ინვენტარი/მასალები
|
|
ინტერნეტრესურსები
|
www.google.ge
www.vikipedia.ge
|
სხვა რესურსები
|
საველე ვიზიტები, ექსპერიმენტები, მოწვეული
სტუმრები, მენტორები, მოსწავლეები სხვა ჯგუფებიდან, ადგილობრივი
თემის/საზოგადოების წარმომადგენლები, მშობლები და ა.შ.
|
კითხვები
მოსწავლეთა საჭიროებების
დასადგენად
1.რა იცით რუსეთის აგრესიის შესახებ?
2.რა მიზანი აქვს რუსეთს?
3.რომელ სახელმწიფოებს იცნობთ, სადაც რუსეთის აგრესია განხორციელდა?
4.რა იცით საქართველოს იმ კუთხეებზე, რომელიც რუსეთის მიერაა ოკუპირებული?
5.რაში ხედავთ გამოსავალს?
პროექტის მსვლელობისას შექმნილი ბუკლეტი
https://drive.google.com/open?id=0B70NOYcnuEjYOWJNcnQ2clVVUWs
კითხვარი:
შეფასება
https://drive.google.com/open?id=0B70NOYcnuEjYc3VDV1I0YjBieTg
ძალიან კარგი პროექტია. წარმატებები ბავშვებს და მოსწავლეებს :)
ReplyDeletemomewona dzalain!
ReplyDeleteწარმატებები ბავშვებო, ხშირად განახორციელეთ ასეთი პროექტები!მასწავლებელს კი შემართება ასეთი აქტივობებისათვის!
ReplyDelete